کاهش میل جنسی زنان و مردان چه علت ها و راه های درمانی دارد؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

از دیدگاه پزشکی، میل جنسی بسیار کم یا روند رو به کاهش آن یک اختلال جنسی به حساب می‌آید که باید تحت درمان قرار گیرد. کاهش میل جنسی زمانی درباره وضعیت یک شخص صدق می‌کند که وی نسبت به شریک زندگی دچار نوعی سردی شود و تعداد دفعات ایجاد رابطه جنسی رو به کاهش باشد. این روند رو به کاهش می‌تواند در بین مردان و زنان اتفاق بیفتد. با توجه به شرایط اجتماعی و خانوادگی فرد، می‌توان علت‌های روانی و فیزیکی متفاوتی را دلیل این روند رو به کاهش دانست. با توجه به تاثیر منفی بسیار زیاد کاهش‌میل جنسی بر زندگی زوجین، ضروری است که چاره‌ای برای درمان آن اندیشید. همچنین شما می‌توانید با کمک گرفتن از یک فرد متخصص این مساله را برطرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره مشکلات جنسی کلیک کنید. 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

منبع:

کاهش میل جنسی زنان و مردان چه علت ها و راه های درمانی دارد؟

 

 

دلایل کاهش میل جنسی

کاهش میل‌جنسی دلایل متعددی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. احساس اضطراب شدید

اضطراب‌های ناشی از کار، مشکلات و دغدغه‌های مالی، بیماری و سایر فراز و نشیب‌های زندگی فرد را در معرض تشویش و ناآرامی قرار می‌دهد. فرد ناآرام شاید بتواند کارهای روزمره و روتین خود را انجام دهد اما به طور قطع نمی‌تواند در حین رابطه جنسی شریک خوبی برای همسر خود باشد. این نگرانی و ناآرامی کم کم به کاهش میل جنسی و شکل گیری رابطه سرد بین زن و شوهر می‌انجامد.

2. درگیری‌های بین زن و شوهر

چنانچه رابطه عاشقانه بین زن و مرد حاکم باشد آن دو میل جنسی زیادی به هم دیگر خواهند داشت. این در حالیست که اگر زندگی آن‌ها پر از درگیری و چالش باشد، به مرور زمان علاقه بین آن‌ها نیز کم شده و این کاهش علاقه قطعا کاهش تمایل جنسی را نیز در پی خواهد داشت.

تماس با مشاور

3. کاهش میل جنسی | عوارض جانبی دارو

مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی، فشار خون و آنتی هیستامین‌ها می‌تواند به کاهش تمایل جنسی منجر شود.

4. بیمارهای جسمی

از جمله بیماری‌هایی که می‌توانند در کاهش تمایل جنسی به عنوان علت اولیه در نظر گرفته شوند، بیماری‌هایی چون دیابت، ام اس، و بیماری تصلب شرائین هستند. این بیماری‌ها قدرت نعوظ را کاهش داده و در نتیجه به کاهش تمایل جنسی می‌انجامد.

5. مصرف الکل

با گذشت زمان مواد ناشی از مصرف الکل در بافت‌های بدن رسوب یافته و باعث مشکلاتی در نعوظ و کاهش تمایل جنسی می‌شوند.

6. زایمان

یکی از علت‌های کاهش میل جنسی در زنان را می‌توان با تغییر ترشحات هورمونی آن‌ها پس از زایمان مرتبط دانست. شیردهی و تغییر در ترشحات هورمونی پس از زایمان معمولا زنان را با کمبود میل جنسی مواجه خواهد ساخت.

7. اختلال نعوظ

برخی بیماری‌های مرتبط به انسداد عروق خونی، جریان خون در ناحیه تناسلی مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب سخت شدن رگ‌ها در این قسمت از بدن می‌شوند. مردان باید بدانند که اگر به مدت 2 ماه دچار نعوظ هستند باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

 

مواد غذایی کاهش دهنده میل جنسی

به طور کلی مواد غذایی که باعث سرد مزاجی شوند در کاهش میل جنسی نقش مهم و تعین کننده‌ای دارند. از جمله مواد غذایی سرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-روغن سبزیجات
-نمک
-قند
-سیر
-گوشت قرمز
-نعناع
-استیک
-قهوه
-سویا
-روغن نباتی
-الکل

 

راهکارهای درمانی مناسب برای مقابله با کاهش میل جنسی

برای درمان بی میلی جنسی راهکارهایی وجود دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. مراجعه به روانشناس

اگر علت کاهش تمایلات جنسی مربوط به مشکلات روانی و نقص‌های ارتباطی بین زن و شوهر باشد، بهترین راه حل درمانی مراجعه به روانشناس است. در این راستا روش درمانی شناختی رفتاری و زوج درمانی بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

2. کاهش میل جنسی | تزریق هورمونی

این درمان توسط پزشک مربوط انجام می‌گیرد و به مواقعی اختصاص می‌یابد که علت کاهش تمایلات جنسی به تغییرات هورمونی مرتبط باشد.

3. کاهش مصرف سیگار و دخانیات

به علت تاثیر مواد سمی ناشی از مصرف دخانیات بر بافت‌های بدن و کاهش میل جنسی، توصیه می‌شود مصرف این مواد را به حداقل برسانید.

 

سوالات متداول

-آیا مصرف الکل و مواد مخدر باعث تقویت میل جنسی می‌شود؟

یک باور غلط و اشتباه درباره مصرف الکل و مواد مخدر این است که مردان فکر می‌کنند با مصرف این مواد می‌توانند میل جنسی خود را تقویت نمایند. در حالی که پزشکان معتقدند مصرف این مواد سبب به تحلیل رفتن میل جنسی خواهد شد.

-آیا مصرف مواد غذایی سرد می‌تواند یکی از علل کاهش میل جنسی در مردان و زنان باشد؟

به طور قطع باید گفت اگر مواد غذایی سرد به مدت زمان زیاد تداوم داشته باشد، فرد دچار سرد مزاجی شده و میل جنسی او کاهش خواهد یافت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

شماره تماس ذهن نومنبع:

کاهش میل جنسی زنان و مردان چه علت ها و راه های درمانی دارد؟





:: برچسب‌ها: کاهش میل جنسی زنان و مردان چه علت ها و راه های درمانی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: